Visų pirma, išorinis SEO optimizavimas yra skirtas išpopuliarinti internetinę svetainę visame internete pasitelkiant atgalines nuorodas. Na o vidinis SEO optimizavimas – skirtas padidintį tą naturalųjį klientų apsilankymo rodiklį svetainėje bei „iškelti“ internetinį puslapį į patį „Google“ paieškos viršų.
Reikėtų išsiaiškinti kuo skiriasi internetinės svetainės vidinis SEO optimizavimas bei išorinis SEO optimizavimas. Taigi tuomet, kai yra užsakoma vidinio SEO paslauga yra atliekamas raktinių žodžių tyrimas, jog būtų sužinomi vartotojų ieškomiausios frazės bei paslaugos ar prekes, tuomet kuriamas Meta įrašų aprašymas. Kitas žingsnis – sukuriamas vidinių puslapio nuorodų tinklas, kuris leidžia patogiau naršyti vartotojams bei susieja vieną puslapį su kitu, taip pat atlikus minėtą raktinį žodžių tyrimą, tos atrinktos frazės ar žodžiai yra pritaikomi internetinės svetainės tekstuose. Na ir paskutinis dalykas, kurį reikia atlikti norint tinkamai optimizuoti internetinę svetainę jos viduje – sutvarkyti vaizdinius failus pagal tam tikrus reikalavimus.
Paprastai, geriausia atlikti vidinį SEO optimizavimą, na o tuomet keliauti prie išorinio. Taigi šiuo atveju yra vykdomos nuorodų nukreipimas į internetinę svetainę pasitelkiant socialinius tinklus, taip pat nuorodų nukreipimas į svetainę pasinaudojant interneto šaltiniais, tokiais kaip: skelbimų, el. nuorodų, straipsnių talpinimo portalais, nuorodų nukreipimas į puslapį pasinaudojanr rekomendacijomis bei atsiliepimais. Na ir pagrindinis dalykas – teisingai ir kokybiškai parašyti didelį kiekį straipsnių panaudojant reikiamus raktažodžius.
Šių dviejų paslaugų kaina ženkliai skiriasi, nes išoriniame SEO optimizavime reikia įdėti daugiau darbo bei laiko rašant straipsnius, juos talpinant (patalpinama į daugiau nei 100 skirtingų portalų). Taip pat dauguma skelbimo portalų yra mokami ir taip dalis sumos nukeliauja būtent ten. Kalbant apie vidinį SEO – jis, lyginant su išoriniu SEO, yra šiek tiek mažiau svarbesnis, kai norima pakilti į „Google“ paieškos sistemos viršutines pozicijas ir čia daugiau techninio darbo (tinkamai pritaikyti raktažodžius, teisingai sudarytaži meta žymos aprašymus, sutvarkyti vidines nuorodas ir pan.). Todėl pagrindinis kainos skirtumo faktorius ir yra laiko bei darbo sąnaudos.