Verslas

Ką reikia žinoti apie darbuotojų atranką darbdaviui?

Darbuotojų atranka – ne vienam darbdaviui yra nemenkas išbandymas laiko atžvilgiu. Priklausomai nuo reikalingo darbuotojo kompetencijos, šis procesas atima išties daug laiko, neretai apima ne vieną, o net kelis etapus. Tai užtrunka nuo kelių savaičių iki mėnesio ir daugiau. Tačiau nepaisant to, kai kurie darbdaviai dar vis nesiryžta šių funkcijų perduoti trečiosioms šalims, taip šią naštą užsikraudami ant savo ar darbuotojų pečių.

Pasak personalo atrankų agentūros simplika.lt, toks perteklinių funkcijų užkrovimas darbuotojams, atneša ne tik naudos, tačiau padaro ir žalos. Darbuotojas, kurio funkcijos nėra atrankų vykdymas, atima nemažą dalį laiko iš savo tiesioginių pareigų. Tai kenkia jo darbo rezultatams, tuo pačiu nesutelkiamas pakankamas dėmesys ir darbuotojų atrankai, įsigilinimui į kandidatų kompetencijas.

Darbdaviui, kuris jau yra susidūręs su šiuo procesu, ypatingai, jeigu darbuotojų kaita arba plėtra yra didelė, daug argumentų paprastai nereikia. Jie gerai žino, kiek tai atima laiko ir jėgų, kokia yra to kaina neatliktų darbų sąskaita. Tačiau vis dėlto, daugelis iš jų dar vis abejoja agentūrų kompetencijomis arba tiesiog stokoja pasitikėjimo jomis.

Tačiau atrankų srityje besispecializuojantys agentūros atstovai teigia, kad šie nuogąstavimai yra nepagrįsti. Svarbu pasirinkti patikimą ir svarią patirtį sukaupusią bendrovę. Prieš bendradarbiaujant, darbdaviui turi būti suteikta galimybė susipažinti su jų teikiamų paslaugų paketu, proceso eiga ir veikla. Kokias funkcijas prisiima agentūra, o kokios yra paliekamos darbdaviui.

Dažnai baiminamasi, jog agentūra nesugebės tinkamai įvertinti įmonės vertybių, vizijos ir tikslų, atrenkant darbuotoją. Todėl svarbu atvira ir sklandi komunikacija ir tai, kad agentūra tikrai nepasilieka teisės priimti galutinį sprendimą dėl kandidato pasirinkimo. Jie atlieka tik pirmines CV bei kandidatų atrankas, o galutinis pokalbis ir sprendimas lieka darbdaviui.